|
|
||||||
![]() |
ДОГОВІР НА НАДАННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
— цив. договір, за яким одна сторона — виконавець (виробник) зобов'язується надати житлово-комунальні послуги, а інша (споживач) зобов'язується оплатити надані послуги. Правове регулювання укладення договору на надання житлово-комунальних послуг, осн. права та обов'язки сторін договору здійснюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (2004), а також іншими нормативними актами. Істотними умовами Д. на н. ж.-к. п. є: найменування сторін; предмет договору; вичерпний перелік житло во-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну із цих послуг, загальна вартість послуг; порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги; порядок перерахунку розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості; права та обов'язки сторін; порядок контролю та звіту сторін; порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг; визначення точок розподілу, в яких відбувається передача послуг від виконавця/виробника споживачеві; порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту); умови доступу в квартиру, будинок, приміщення, на зем. ділянку для усунення аварій, неполадок, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку; порядок здійснення ремонту; відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору; порядок розв'язання спорів; перелік форс-мажорних обставин; строк дії договору; умови зміни, пролонгації, припинення дії договору; дата і місце укладення договору. Крім істотних, договір може містити інші умови за згодою сторін. Д. на н. ж.-к. п. набирає чинності з моменту його укладення. У разі якщо виконавець не є виробником житлово-комунальних послуг, відносини між ним та виробником регулюються окремим договором, який укладається відповідно до вимог ст. 26 Закону «Про житлово-комунальні послуги». У разі зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугою виконавця/виробника споживач має право розірвати договір у порядку, встановленому законом. Сторонами Д. на н. ж.-к. п. є: виконавець (суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачеві відповідно до умов договору); виробник (суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги, а також надає послуги) і споживач. Д. на н. ж.-к. п. у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем будинку або уповноваженою ним особою. Осн. права та обов'язки сторін договору встановлюються законом і договором. Споживач має право на відшкодування збитків, завданих його майну і/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг, на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг, та інші права. Плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими у встановленому порядку, а плата за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлюється залежно від капітальності, рівня облаштування та благоустрою. У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного до говором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. У разі встановлення за результатами аналізу факту погіршення нормованих показників якості води витрати споживача, які він здійснив при оплаті вартості проведення аналізу води, підлягають компенсації за рахунок виконавця/виробника. |
01001 Україна, м. Київ, вул. Михайлівська 16-Б 0 (93) 453-68-55, 0 (67) 965-20-77, 0 (44) 355-02-80 © 2009-2021 advokat-didenko.com | All right reserved |
Створення сайту AVO.net.ua |